Köp- och leveransvillkor

Gällande från 2013-11-01

Juridisk motpart är Boro Nordic AB
Org nr: 
 556921-9230
Adress: Lancashirevägen 39, 819 40 KARLHOLMSBRUK Sverige
Tel: 026-4572324

Priser

Moms ingår i priset med f.n. 25% i Sverige.
Andra momsatser kan förekomma i andra länder.
Vid osäkerhet, kontakta oss via telefon, 026-4572324

 

Betalningsalternativ

- Delbetalning / Klarna Konto
Gäller endast till privatpersoner.
Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet. Handla nu - betala i slutet av nästkommande månad. Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura. En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp. Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång. 0 kr i uppläggningsavgift. För Klarna konto gäller årsräntan på 19,5% och effektiv ränta från 26,99% vid köp om 10 000 kr. Med andra ord blir den genomsnittliga räntekostnaden per månad, om du handlar något för 1 000 kr, ca 16,5 kr. Allmänna villkor hittar du här.

- Delbetalning / Klarna Kampanjer
Gäller endast till privatpersoner och vid köp över 1000 kr. Uppläggningskostnad och ränta beror på antalet månader du väljer att dela upp betalningen på. Allmänna villkor hittar du här.
 

- Postförskott
 Du handlar mot traditionellt postförskott och betalar när du hämtar varorna.

- Faktura
Du betalar via faktura. Fakturan skickas kostnadsfritt i HTML eller PDF format via E-post. För fysisk faktura tillkommer 50 kr i faktureringsavgift.
Fakturan ska betalas inom 14 dagar. Dröjsmålsränta 22% och påminnelseavgift 50:- tillkommer vid försenad betalning.

- Förskottsbetalning
Du betalar in pengar i förväg på vårt bankgiro nr. Efter att du skickat din order i kassan får du information på skärmen samt via E-post hur du går tillväga. (Räkna med någon dags extra leveranstid om du väljer förskottsbetalning)

 

Leveranstid
För vagnar eller produkter som finns på lagret och vid hämtning vid något av våra lager sker leveransen direkt.
För vagnar eller produkter som ej är lagerförda beställs de av fabrik. Normal leveranstid är cirka 14 dagar.

 

Leveranssätt och fraktkostnader
Kostnaden för frakten adderas till slutkundsfakturan i efterskott då den faktiskta fraktkostnaden är känd.

Kontakta oss för mer information.

Vid utnyttjande av ångerrätt eller ej genomförande av köp av annan orsak debiterar vi 50 kr av den totala sträckan för kundens räkning.    
Vi skickar beställningar av tillbehör och delar som paket via DHL. Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar beroende på fraktföretaget.

 

Reklamation och returrätt
Det är alltid garanti på de produkter du köper (1 år). Om man kan påvisa att det är fabrikationsfel på produkten får man alltid nya delar, däremot gäller inte garantin vid förslitningsskador. Du betalar själv returfrakten. För återbetalning - ange ditt postgiro-, bankgiro-, personkonto- eller bankkontonummer.

 

Ångerrätt
Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda felfria varor utan att ange någon anledning. Meddelande om detta ska lämnas så snart som möjligt, dock senast inom fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. (Gäller ej vid special beställda varor från fabrik) Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se

 

Skador på paket och ej uthämtade paket
Upptäcker du skador på paketet skall du omedelbart anmäla detta till postkontoret eller annan transportör och göra en skadeanmälan. Hämta inte ut ett skadat paket! Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens eller transportföretagets hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan. Om eventuell tvist med posten eller transportföretaget inte kan lösas, tar du kontakt med oss.
Har du beställt och inte hämtar ut din försändelse innan det går i retur till oss (paket ca 1 mån., brev 14 dgr), så fakturerar vi dig 350 kr för vårt arbete med hantering av varorna.

 

Personuppgiftslagen
Dina personuppgifter hanteras i enlighet med gällande bestämmelser i personuppgiftslagen (PUL).

Drift & produktion: Wikinggruppen
Produkter
Övrigt